AcadeMedia är Nordens största utbildningsföretag. Vi tror på förändring genom utbildning och att samtidigt skapa förutsättningar för att bidra till ett bättre samhälle. Vi tror starkt på att skapa en utbildning av så god kvalitet att alla de 188 000 elever i våra verksamheter ska nå utbildningens mål och på så sätt nå sin fulla potential.

IT är ett prioriterat och viktigt område hos oss, vi vill att teknik ska utgå ifrån människors behov, inte tvärtom.

Nu söker vi dig som vill bli Tjänsteansvarig för området Microsoft 365.

Om rollen

En stor del av vår IT-miljö är idag outsourcad till olika leverantörer. I rollen som tjänsteansvarig för M365 är du huvudansvarig gentemot leverantörerna för M365 och säkerställer att vi har en framtidssäker och effektiv plattform. I uppdraget ansvarar du för att ha en nära dialog med våra egna verksamheter (skolor och staber) och externa leverantörer för att uppfylla både nuvarande och framtida behov.

Rollen omfattar både operativa och strategiska frågor med ett övergripande ansvar för tjänstens hela livscykel, och att planera och genomföra större projekt.

Du kommer att tillhöra teamet IT Services & Governance och arbeta tillsammans med andra tjänsteansvariga, arkitekter, IT-operations och kontaktpersoner på våra verksamheter.

Här är exempel på arbetsuppgifter och ansvar i rollen:

· Etablera tjänstebeskrivning och ansvara för livscykelhantering

· Roadmap och ansvar för dokumentation

· Licenshantering

· Etablera och förvalta leverantörskontakter, leverantörsstyrning och upphandlingar

· Ekonomisk uppföljning och avtalsförvaltning

· Upprätta Disaster Recovery Plan

· Informationsklassning, systemklassning och riskanalys

Vem är du?

Vi söker dig som har praktisk erfarenhet från att ha arbetat tekniskt med M365:s plattform och har haft en liknande roll tidigare. Detta är viktigt eftersom det är du som driver de tekniska och strategiska frågorna inom organisationen samt agerar kravställare mot leverantörerna.

Vi tror även att:

· Du gillar struktur, och kan skapa den, samtidigt som du har erfarenheten och personligheten som gör att du kommer vidare när struktur saknas.

· Du är en naturlig ledare som kan driva projekt och processer framåt, samtidigt som du är prestigelös och en bra teamspelare.

· Du har en god förståelse av ITIL samt erfarenhet av olika förvaltningsmodeller och agil utvecklingsmetodik.

· Du är trygg i din tekniska kompetens och har ett naturligt ledarskap.

Vad får du av oss?

AcadeMedia ger dig stor frihet och goda förutsättningar att själv forma din roll inom de givna ramarna. Vi värdesätter personer med stort personligt driv som vill utvecklas vidare och stöttar gärna din utveckling. Du kommer att jobba med kompetenta och erfarna kollegor i ett trevligt team och ha mycket eget ansvar. Du har stor möjlighet att vara innovativ och lösningsfokuserad i din roll för att verkligen bidra till vår organisations digitalisering och effektivisering. Vi tror på att ha en sund balans mellan yrkesliv och privatliv.

Placeringsort: Vi sitter i nya fina lokaler centralt i Stockholms City.

Kontaktpersoner och ansökan:

I denna rekrytering samarbetar AcadeMedia med House of Skills. Vid frågor eller funderingar kring tjänsten, vänligen kontakta oss som ansvarar för rekryteringen: Linda Freij, mail: linda.freij@houseofskills.se alternativt Linda Mukka, mail: linda.mukka@houseofskills.se

Tveka inte att ansöka redan idag då urval sker löpande.

Mer om företaget

AcadeMedia är norra Europas största utbildningsföretag med verksamheter i bland annat Sverige, Norge, Tyskland och Finland. Vår storlek skapar trygghet och ger oss förutsättningar att vara en långsiktig och stabil utbildningsaktör som bidrar till det gemensamma samhällsbygget.

Våra medarbetare på våra drygt 700 förskolor, skolor och vuxenutbildningar har ett gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Alla barn, elever och vuxenstuderande som går i våra verksamheter ska få en utbildning som är av så god kvalitet att de når utbildningens mål, samt de förutsättningar de behöver för att nå sin fulla potential.