AcadeMedia är Nordens största utbildningsföretag. Vi tror på förändring genom utbildning och att samtidigt skapa förutsättningar för att bidra till ett bättre samhälle. Vi tror starkt på att skapa en utbildning av så god kvalitet att alla de 188 000 elever i våra verksamheter ska nå utbildningens mål och på så sätt nå sin fulla potential.
IT är ett prioriterat och viktigt område hos oss, vi vill att teknik ska utgå ifrån människors behov, inte tvärtom.
I rollen som Service Manager hos oss kommer du att ansvara för Google Workspace för AcadeMedia. Det innebär allt från underhåll, verktyg, övervakning, klienthantering, felsökning, dokumentering samt även att hålla workshops för verksamheten vid behov. Idag har AcadeMedia ca 90 000 aktiva Googleanvändare och 60 000 chromebooks fördelade på 20 Google aktiva instanser.
Vi använder Google Admin och GAM (Google Apps Manager).
I rollen har man en nära dialog med våra leverantörer och verksamhet.
Man kvalitetssäkrar de tekniska kraven vid förändringar och ser till att man har koll på ny teknik inom området.
Vidare ansvarar man för funktioner och uppdateringar för att kunna ta fram rutiner och instruktioner och sedan informera och implementera dessa i skolorna.
Rollen innebär även att felsöka på en 3rd line nivå då det kommer till problem som de andra grupperingarna inte kan lösa, detta kan handla om nya uppdateringar som måste göras, fel på hårdvara (chromebooks) mm.
IT-säkerheten är också en viktig del och man är ansvarig för att se till att plattformen och enheterna är skyddade och har rätt typ av säkerhetsuppdateringar.
Du är inte helt ensam i din roll såklart utan kommer att få stöttning av de andra tjänsteägarna i ditt team och jobba nära vårt IT-Operationsteam och vår Servicedesk.
Vi söker dig som:
· Har erfarenhet från en liknande roll där du jobbat tekniskt i IT-driftsmiljöer.
- Gillar struktur, såsom ITIL och processtyrning samtidigt som du har erfarenheten och personligheten som gör att du kommer vidare när struktur saknas.
- Har koll på Google och vill jobba ännu mer med dess funktioner och plattform, både tekniskt och strategiskt.
· Är en naturlig ledare som gillar att driva på projekt och processer framåt, samtidigt som du är prestigelös och en bra teamspelare.
Vad får du av oss?
AcadeMedia som organisation ger dig som individ stor frihet och goda förutsättningar att själv forma din roll inom de givna ramarna. Vi värdesätter personer med stort personligt driv som vill utvecklas vidare och stöttar gärna denna utveckling.
Du kommer att jobba med kompetenta och erfarna kollegor i ett trevligt team och ha en stor del eget ansvar. Du har stor möjlighet att vara innovativ i dina uppdrag för att verkligen bidra till kundernas digitalisering och effektivisering.
Vi tror på work life/balance och tycker det är viktigt att kunna kombinera yrkesliv med privatliv, i rollen kan du arbeta på ett modernt sätt i en hybridmiljö med möjlighet att arbeta remote enligt överenskommelse.
Vi sitter centralt i Stockholm City i fräscha och ljusa lokaler, i, närhet till goda kommunikationer.
Om företaget:
AcadeMedia är norra Europas största utbildningsföretag med verksamheter i Sverige, Norge och Tyskland.
Vår storlek skapar trygghet och ger oss förutsättningar att vara en långsiktig och stabil
utbildningsaktör som bidrar till det gemensamma samhällsbygget.
Våra 16 900 medarbetare på våra drygt 660 förskolor, grundskolor, gymnasieskolor och vuxenutbildningar har ett gemensamt fokus på kvalitet och utveckling.
Alla 180 000 barn, elever och vuxenstuderande som går i våra verksamheter ska få en utbildning som är av så god kvalitet att de når utbildningens mål, samt de förutsättningar de behöver för att nå sin fulla potential.
Ansökan:
I denna rekrytering samarbetar AcadeMedia med House of Skills. Tveka inte att ansöka redan idag då urval sker löpande. Vid frågor eller funderingar kring tjänsten, vänligen kontakta mig som ansvarar för rekryteringen: Linda Freij, mail: linda@houseofskills.se.