Trivs du i en ledande position där du driver arbetet framåt och arbetsleder ditt team? Har du erfarenhet av roller som t ex Projektledare, Produktägare eller Kravledare?

Nu vill vi hitta dig som vill jobba hos oss, läs mer nedan!

Winassist har en fantastisk produkt på marknaden – ett affärssystem som riktar sig mot den svenska fordonsbranschen och har funnits på marknaden i över 20 år. Efterfrågan på vår produkt ökar stadigt och då vi fortsätter växa behöver vi nu hitta fler som vill jobba hos oss och vara med på vår resa framåt!

Om rollen hos oss:
Rollen som Teamlead för vårt Produktteam innebär att du kommer arbeta i en bred och koordinerande roll med operativt ansvar för ditt teams olika projekt och initiativ framåt. Teamet består av produktägare, testledare och testare/kravare.

Du kommer att driva kund-och leverantörsdialog, ansvara för att teamet kommer framåt, hålla koll på aktiva projekt och se till att krav och önskemål från kunderna uppfylls på bästa sätt.

Vårt produktteam jobbar nära vårt interna utvecklingsteam och du kommer att vara en viktig brygga mellan teamen.

Exempel på ansvarsområden och uppgifter i rollen:

  • Ansvar för att planera, samordna, leda och följa upp teamet på team-och individnivå
  • Leda arbetet med att förbättra arbetsmetoder, processer och verktyg för teamet
  • Stötta teamet i det dagliga arbetet och se till att projekten flyter på och att man kommer framåt
  • Förarbete samt kontakt och dialog med leverantörer
  • Genomföra analys och undersökningar, se över kundönskemål mm
  • Ansvara för onboardingprocessen och rutiner för nyanställda
  • Se till att dokumentation finns kring processer, system mm
  • Ha koll på genomförande av större integrationsprojekt
  • Omvärldsbevakning och ha koll på tekniska trender inom relevanta områden

Din bakgrund?
Som person gillar du förändring och har en förmåga att kunna entusiasmera och inspirera människor runtomkring dig. Du gillar att ta ansvar och egna initiativ samt att skapa relationer med människor.

  • Du har tidigare jobbet i en roll i nära dialog med utvecklare.
  • Du har en god förståelse IT, integrationer, API-er och verktyg som används inom systemutveckling generellt, även om du inte behöver ha utvecklarbakgrund själv.
  • Du har grundläggande SQL-kunskaper och vet hur man kan få ut information genom att titta på fält och tabeller (ibland kan man behöva hjälpa verksamheten att ta ut information och dra ut rapporter).
  • Du är duktig på att dokumentera och gillar att sätta upp praktiska rutiner och struktur som fungerar.
  • Du har ett tekniskt intresse där du inte behöver vara hands-on men heller inte har något emot att ögna igenom en teknisk spec.
  • Du är van av dialog med leverantörer och kunder och har en förståelse för vad som behöver göras i olika led.
  • Du har tidigare erfarenhet från mindre och/eller mellanstora organisationer där rollerna är breda och man behöver ha en hands-on personlighet.
  • Du gillar att ha ett flexibelt och lyhört ledarskap.

Varför jobba hos oss?
Vi är ett fantastiskt trevligt och framgångsrikt företag med stark värderingskultur och sammansvetsade team. Vi uppmuntrar kreativitet och innovationskraft hos våra anställda och vi strävar alltid efter hög arbetsglädje och bra stämning. Jobbet innebär vanliga kontorstider med möjlighet att jobba hemifrån när det behövs. Vi har kontor i Häggvik, Sollentuna.

Varmt välkommen till oss på Winassist!

Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar Winassist med House of Skills. Jag som ansvarar för denna rekrytering heter Linda Freij och förutom att tjänsten direkt via Linkedin kan du även söka tjänsten via mail: linda.freij@houseofskills.se

För detta jobb behöver du prata och skriva svenska obehindrat.

Om företaget
Winassist system AB utvecklar och levererar IT-baserade system som effektiviserar det dagliga arbetet inom den svenska fordonsbranschen. Med våra system och tjänster hjälper vi våra kunder till mer lönsam och mer effektiv verksamhet. Vi är i dagsläget 32 personer på företaget och har kontor i Häggvik, Sollentuna.


Trivs du i en ledande position där du driver arbetet framåt och arbetsleder ditt team? Har du erfarenhet av roller som t ex Projektledare, Produktägare eller Kravledare?

Nu vill vi hitta dig som vill jobba hos oss, läs mer nedan!

Winassist har en fantastisk produkt på marknaden – ett affärssystem som riktar sig mot den svenska fordonsbranschen och har funnits på marknaden i över 20 år. Efterfrågan på vår produkt ökar stadigt och då vi fortsätter växa behöver vi nu hitta fler som vill jobba hos oss och vara med på vår resa framåt!

Om rollen hos oss:
Rollen som Teamlead för vårt Produktteam innebär att du kommer arbeta i en bred och koordinerande roll med operativt ansvar för ditt teams olika projekt och initiativ framåt. Teamet består av produktägare, testledare och testare/kravare.

Du kommer att driva kund-och leverantörsdialog, ansvara för att teamet kommer framåt, hålla koll på aktiva projekt och se till att krav och önskemål från kunderna uppfylls på bästa sätt.

Vårt produktteam jobbar nära vårt interna utvecklingsteam och du kommer att vara en viktig brygga mellan teamen.

Exempel på ansvarsområden och uppgifter i rollen:

  • Ansvar för att planera, samordna, leda och följa upp teamet på team-och individnivå
  • Leda arbetet med att förbättra arbetsmetoder, processer och verktyg för teamet
  • Stötta teamet i det dagliga arbetet och se till att projekten flyter på och att man kommer framåt
  • Förarbete samt kontakt och dialog med leverantörer
  • Genomföra analys och undersökningar, se över kundönskemål mm
  • Ansvara för onboardingprocessen och rutiner för nyanställda
  • Se till att dokumentation finns kring processer, system mm
  • Ha koll på genomförande av större integrationsprojekt
  • Omvärldsbevakning och ha koll på tekniska trender inom relevanta områden

Din bakgrund?
Som person gillar du förändring och har en förmåga att kunna entusiasmera och inspirera människor runtomkring dig. Du gillar att ta ansvar och egna initiativ samt att skapa relationer med människor.

  • Du har tidigare jobbet i en roll i nära dialog med utvecklare.
  • Du har en god förståelse IT, integrationer, API-er och verktyg som används inom systemutveckling generellt, även om du inte behöver ha utvecklarbakgrund själv.
  • Du har grundläggande SQL-kunskaper och vet hur man kan få ut information genom att titta på fält och tabeller (ibland kan man behöva hjälpa verksamheten att ta ut information och dra ut rapporter).
  • Du är duktig på att dokumentera och gillar att sätta upp praktiska rutiner och struktur som fungerar.
  • Du har ett tekniskt intresse där du inte behöver vara hands-on men heller inte har något emot att ögna igenom en teknisk spec.
  • Du är van av dialog med leverantörer och kunder och har en förståelse för vad som behöver göras i olika led.
  • Du har tidigare erfarenhet från mindre och/eller mellanstora organisationer där rollerna är breda och man behöver ha en hands-on personlighet.
  • Du gillar att ha ett flexibelt och lyhört ledarskap.

Varför jobba hos oss?
Vi är ett fantastiskt trevligt och framgångsrikt företag med stark värderingskultur och sammansvetsade team. Vi uppmuntrar kreativitet och innovationskraft hos våra anställda och vi strävar alltid efter hög arbetsglädje och bra stämning. Jobbet innebär vanliga kontorstider med möjlighet att jobba hemifrån när det behövs. Vi har kontor i Häggvik, Sollentuna.

Varmt välkommen till oss på Winassist!

Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar Winassist med House of Skills. Jag som ansvarar för denna rekrytering heter Linda Freij och förutom att tjänsten direkt via Linkedin kan du även söka tjänsten via mail: linda.freij@houseofskills.se

För detta jobb behöver du prata och skriva svenska obehindrat.

Om företaget
Winassist system AB utvecklar och levererar IT-baserade system som effektiviserar det dagliga arbetet inom den svenska fordonsbranschen. Med våra system och tjänster hjälper vi våra kunder till mer lönsam och mer effektiv verksamhet. Vi är i dagsläget 32 personer på företaget och har kontor i Häggvik, Sollentuna.