Just nu söker vi dig som vill vara med och ta en central roll på ett av Nordens ledande mjukvaruföretag inom BIM- och PropTech-verktyg.

Är du en strukturerad och social person med erfarenhet från att driva och projektleda utveckling av systemlösningar? Har du ett stort tekniskt intresse och en förmåga att se kundens behov i form av teknisk lösning?

I rollen som kravställare och problemlösare projektleder du arbetet gränslöst mellan kundens processer och omvandlar sedan dessa till kravställning mot utvecklare för att anpassa lösning och säkerställa slutlig leverans. Du tar en central roll och blir en viktig del i ambitionerna om att fortsatt utveckla och växa nuvarande lösning och kunderbjudande till marknaden. Vill du tillhöra ett ledande företag som starkt bidrar till att byggindustrin blir avsevärt mer effektiv? 

Du kommer att jobba på ett företag som specialiserat sig på att skapa digitala lösningar för sina kunder genom att anpassa BIM- och PropTech-verktyg till den nordiska marknaden. De erbjuder unika och innovativa mjukvaror som kommunicerar genom öppna format till bland annat retail och byggindustrin. Företaget har vart ledande inom sektorn i mer än 25 år och ser en stor utvecklingspotential och tillväxt inom detta område på sikt.

Din roll som teknisk specialist

Som teknisk specialist kommer du att vara en viktig kugge mellan utvecklarna, verksamheten och företagets kunder. Rollen är till viss del ny med ett nordiskt ansvar, så det finns goda möjligheter att påverka och utveckla rollen.
Arbetsuppgifter:

  • Du kommer att ha daglig kontakt med kunder där du hjälper dem med att effektivisera och digitalisera utvecklingen av deras processer, byggen, butiker och fastigheter.
  • Du agerar som problemlösare med ansvar från kravställning, utveckling till lansering av färdigt system.
  • Utförligt specificera och följa upp pågående projekt och löpande säkerställa så att projekten håller budget och levererar enligt kundönskemål
  • Du kommer att ha dialog med kunderna för att tolka deras krav och behov och översätta till tekniska kravspecifikationer.
  • Du estimerar och tar fram underlag på projektbudget baserat på dialog med kund och utvecklare
  • Du kommer även att driva utvecklingen av nischade interna produkter (add-ons och GDL).
  • Stödsystem som du kommer att använda är exempelvis Trello, Jira, Hubspot, Microsoft Office, Adobe Creative Cloud, kunskapsportaler.
  • Ta fram budget, tidplan och leda de tekniska projekten i dialog med utvecklarna och kunden.

Din profil 

För att lyckas i rollen är det viktigt att du brinner för att vara länken mellan flera kontaktytor. Att du har ett engagemang där du vill göra skillnad och bidra till nöjda kunder, leverantörer och kollegor. Då rollen innebär både kontakt i och utanför Sverige är det viktigt att du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.

Tekniskt vill vi att du kan förstå och läsa en ritning, du har förståelse för programmering i arbetsflödet med tekniska specifikationer och i processer samt att du har kunskap om CAD/BIM. Vi ser gärna att du idag arbetar med kravställning mot utvecklare eller har tidigare erfarenhet och vill ta ett nästa steg och vara med att utveckla en mindre koncern (ca 60pers) i deras digitala kundresa.

Arbetet sker dels på kontoret i Solna (kommer att flytta till Karlaplan), men också möjlighet att jobba från hemmakontoret. Du kommer att arbeta i ett företag som har en starkt erkänd produkt och du kommer att få vara med att bygga en ny roll och samtidigt som du är med att förändra digitaliseringen i byggindustrin.

 

Är det dig vi söker eller vill du tipsa om någon?

Rekryteringsföretaget House of Skills hjälper till i denna rekrytering. Kontakta Linda Mukka på Linda.mukka@houseofskills.se 

VI SER FRAM EMOT DIN KONTAKT!