Vår kund gör en stor förflyttning från traditionell telefoni till teams telefoni med inspelning, gruppnummer och kundmöten.
Målet är att automatisera så mycket det går för en framtida förvaltning. Därför behövs förstärkning av en person som har tidigare erfarenhet av implementera Teams-telefoni samt har goda kunskaper i PowerShell.
I uppdraget ingår även förvaltning av teams miljön, med komplexa frågor och felsökning samt monitorering och automation för att säkra en stabil förvaltning.
Målet är att automatisera så mycket det går för en framtida förvaltning. Därför behövs förstärkning av en person som har tidigare erfarenhet av implementera Teams-telefoni samt har goda kunskaper i PowerShell.
I uppdraget ingår även förvaltning av teams miljön, med komplexa frågor och felsökning samt monitorering och automation för att säkra en stabil förvaltning.
– Erfarenhet av att implementera teamtelefoni
– Erfarenhet av att migrera från Skype till Teams
– Goda kunskaper i PowerShell
– Kunskap och förståelse gällande integrationer mot M365 och Teams via Graph-API
Önskvärt är också kunskaper i tredjeparts produkter som integrerar med Teams tex
– Contact Center
– Auto Attendant
– Compliance Recording
Omfattning: 100%. 2023-11-20 – 2024-05-31
Vi ser fram emot din konsultprofil, senast 7 nov.
Urval för presentation till kund sker löpande