Teamledare Infrastructure and Operations
Har du teknikintresse, gillar att koordinera aktiviteter och vill ha ett övergripande teamansvar?
Nu finns en spännande möjlighet att bli Teamledare för ett av våra viktigaste team inom Infrastructure/Operations.

Din roll
Som Teamledare för vårt Infrastructure och Operations Team blir du ansvarig för en grupp erfarna och kompetenta tekniker.
Du kommer att ansvara för att det dagliga, operativa arbetet flyter på samt ansvara för att våra interna IT-processer fungerar. Du kommer även att ansvara för att utvecklingsarbetet följer vår IT-policy och våra riktlinjer i kombination med att du kommer med egna idéer och förbättringsförslag.

Ditt team består idag av 5-8 personer med olika teknisk kompetens, både anställda och inhyrda resurser. Dina kontaktytor blir framförallt dina teammedlemmar men även andra IS/IT-team och externa leverantörer. En del av din roll kommer att innebära kravställning mot leverantörer.
I rollen kommer du att rapportera direkt till vår IT Operations Manager.
Som Teamledare hos oss har du en ledande och coachande roll, du kommer att arbeta både operativt och strategiskt och fungera som ett viktigt stöd och bollplank för framförallt dina teammedlemmar.

Vår miljö bygger till största del på en Windows plattform och vi har idag en hybridlösning som består av en outsourcad IT-miljö i molnet i kombination med egendriftade system i egna datahallar. Vi har en blandning av gamla och nya system och har framåt många spännande förändrings och moderniseringsprojekt framför oss.
Vi jobbar tjänstebaserat med fokus på ITSM och ITIL.

Din profil
Du har vi en teknisk eftergymnasial utbildning alternativt har förvärvat motsvarande kunskap via tidigare arbetslivserfarenhet. Du har ett par års erfarenhet från en liknande roll där du haft ett teamledaransvar för ett liknande team. Du är tekniskt intresserad, har en bred teknisk kompetens inom infrastruktur och gillar att hålla dig uppdaterad inom området.
Du är van och gillar att ha många kontaktytor, både internt och externt, trivs med att ta ansvar och är duktig på att prioritera och planera på både daglig basis och långsiktigt. Du är serviceminded, prestigelös och har en naturlig pondus i ditt ledarskap. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat.

Att arbeta hos oss på Nynäs
Att komma till IT-avdelningen på Nynäs innebär att du kommer till en arbetsplats där det finns ett genuint engagemang och en positiv stämning och teamkänsla. I rollen kommer du att få möjlighet att ta ett brett ansvar i ett globalt företag samt att ansvara för att ditt team levererar förstklassiga IT-lösningar till verksamheten.
Du kommer att få möjlighet att vidareutvecklas inom både ditt ledarskap och inom tekniken genom att gå olika kurser och utbildningar. Vår grundsyn är att vi alla ska jobba efter våra kärnvärden Dedication, Cooperation och Proactivity.
Vi har kollektivavtal och erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag, rikskort för luncher, grupplivförsäkring, friskvårdsförsäkring, massage mm.
Vårt huvudkontor ligger i Johanneshov, 5-10 min promenad från Gullmarsplan / Globenområdet.
På nynas.com kan du läsa mer om vår verksamhet och om hur det är att arbeta hos oss.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med House of Skills. Vid frågor går kan du vända dig till Malin Rällsjö på mail malin@houseofskills.se alt på telefon: 070-660 97 87. Vi intervjuar löpande för tjänsten så ansök gärna så snart som möjligt. 

Sök här Gå tillbaka