Gillar du att ha en koordinerande och drivande roll mellan IT och verksamhet? Vill du vara med att skapa nya rutiner och processer kring systemstöd för verksamheten? Har du dessutom erfarenhet av affärssystem?

Fortsätt gärna läsa om rollen nedan, kanske är det just Dig vill letar efter!

Om rollen:

Hos oss blir du en nyckelperson i företagets digitala utveckling och en viktig länk mellan IT och verksamhet.

Du kommer ansvara för ett av våra viktiga kärnsystem, nämligen vårt affärssystem, Dynamics 365 Business Central.

I rollen kommer du att säkerställa att det finns support och effektiva stödprocesser för de grupper som använder affärssystemet i verksamheten och att systemet möter de önskemål och krav som uppstår.

Detta inkluderar;

-Kravställning mot verksamheten

-Förbättring och utveckling av processer och rutiner

-Workshops och utbildning för verksamheten

-Säkerställa löpande budget och fakturahantering

-Planering och aktiviteter i och kring systemet – se över backlogg och identifiera krav

-Förstå förbättringsbehov och driva utvecklingen för systemet

-Leverantörsstyrning – löpande utvärdering av existerande lösning och samarbete

Vem är du?

-Du är en samordnande och koordinerande person som gillar att driva förändring och effektivisering. Att ha många kontaktytor är något du trivs med och du gillar att skapa goda relationer.

-Du har tidigare erfarenhet från en liknande roll där du jobbat med kravställning i en systemnära roll med ett liknande system, dvs ett affärssystem/ERP-lösning. Kanske har din roll tidigare varit systemförvaltare, förvaltningsledare eller systemägare?

-Du har ett intresse för att utveckla organisationer och processer och gillar struktur och ordning.

Varför ska du välja oss?

I denna roll kommer du att ha möjlighet att forma din roll och styra din tid. Du kommer ha utrymme och mandat i rollen för att se till att systemet fungerar på bästa sätt och möter verksamhetens önskemål på ett bra sätt.

Vi tror på work life/balance och tycker det är viktigt att kunna kombinera yrkesliv med privatliv, därför är vi stolta att ha en hybrid arbetsplats där du som individ tar ett stort eget ansvar över din vardag.

Vi finns i Västberga, i söder närförort.

Ansökan:

I denna rekrytering samarbetar Strukton med House of Skills. Tveka inte att ansöka redan idag då urval sker löpande. Vid frågor eller funderingar kring tjänsten, vänligen kontakta oss som ansvarar för rekryteringen: linda.freij@houseofskills.se eller linda.mukka@houseofskills.se

Om oss som bolag:

Strukton Rail projekterar, bygger och arbetar med alla typer av drift- och underhåll för järnväg; fjärr- och godstrafik, bangårdssystem, pendeltrafik, spårtrafik i stadsmiljö och tunnelbana. Strukton Rail ingår i den europeiska järnvägskoncernen Strukton Rail som, förutom i Skandinavien också är etablerad i Holland, Belgien, Tyskland och Italien.

Strukton Rail har i Sverige ca 950 medarbetare och omsätter drygt två miljarder kronor.

Tillsammans utvecklar vi en hållbar järnväg för ett hållbart samhälle.