Är du en erfaren nätverkstekniker med erfarenhet av projektarbete som söker nya spännande utmaningar? AcadeMedia är norra Europas största utbildningsföretag med en växande verksamhet i Sverige. Nu söker vi fler medarbetare till vår IT-avdelning.
Vi söker en driven person som vill vara en del av vår IT-drift och se till att leverera förstklassig IT-leverans till vår organisation. AcadeMedias verksamheter finns utspridda över hela landet och består av 700 förskolor, grundskolor, gymnasieskolor och vuxenutbildningar.192 500 barn, elever och vuxenstuderande och 18 800 medarbetare använder våra plattformar, vilket skapar en komplex, spännande och utmanande IT-miljö.
Academedia IT
IT drift ingår i AcadeMedia IT som har cirka 70 medarbetare. Inom teamet IT drift är vi 15 personer.
IT drift är ett dynamiskt team med tre grupper, där du ingår i en av grupperna tillsammans med tre andra kollegor. Avdelningen tillhandahåller teknisk kompetens och resurser, och tillsammans stöttar vi varandra, AcadeMedias stabsfunktioner och verksamheter. Vi jobbar i tvärfunktionella team och med rätt kompetens skapar vi trygghet, effektivitet och stolthet i vårt gemensamma arbete
AcadeMedia IT ska aktivt bidra till att förverkliga visionen om att leda utvecklingen av framtidens utbildning genom att säkerställa en stabil, effektiv, trygg och framtidssäkrad IT-miljö.
Vad kommer du att få göra i rollen?
Rollen som IT-tekniker hos oss på IT drift är både djup och bred. I början kommer du mestadels att fokusera på att aktivt agera och driva igenom den transformation vi kommer att genomföra inom området för nätverk och skrivare. Du kommer tillsammans med din närmaste chef och kollegor att ansvara för att driva igenom ett antal större aktiviteter knutet till drift och underhåll, både inom gruppens arbetsuppgifter och gentemot våra leverantörer. Förändringsresan syftar till att ändra riktning från att arbeta reaktivt till att arbeta proaktivt och ta en mer stöttande roll i enlighet med vår sourcingstrategi. På sikt kommer du att övergå till att mer aktivt arbeta med förvaltningsuppgifter inom IT drift samt delta i olika IT-relaterade uppdrag eller projekt samt stötta med kompetens vid exempelvis nya etableringar, migreringar, utrullningar och övriga förändringar i vår infrastruktur.
Exempel på uppgifter som ingår i rollen är:
- Aktiv kartläggning av aktiviteter inom ramen för vårt förändringsarbete
- Ta fram rutiner och förbättringsåtgärder för ett proaktivt arbete tillsammans med kollegorna inom IT Drift och samverkan med leverantörer.
- Tillsammans med övriga kollegor inom IT vara aktiv och delaktig i tvärfunktionella team.
- Arbeta nära kollegorna inom Projekt & Koordinering, IT-arkitekter och tjänsteägare i större uppdrag och förvaltningsarbete.
Vem är du?
Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet inom nätverk och skrivare och som har byggt upp en gedigen kunskap kring dessa områden. Du är en generalist inom IT och har bred kunskap inom Cisco Meraki och PRTG och olika skrivarlösningar.
Det är meriterande om du har jobbat med andra plattformar som till exempel Aruba, Unifi. Du hanterar Active Directory och GPO:er utan hinder och har mycket god förståelse kring nätverk. Du är trygg i rollen som problemlösare och drivs av att komma med smarta, hållbara och effektiva lösningsförslag. Du är också väl l bevandrad i att dokumentera arbete som rör nätverk och skrivare. Projektstyrning och dokumentation sker i Jira och Confluence vilket du också är en van användare av.
För att lyckas och trivas i rollen behöver du vara trygg i din kompetens och erfarenhet. Du har ett naturligt sätt att kommunicera med alla inom och utanför IT. Du värdesätter och bidrar aktivt till tydlighet i form av väl dokumenterade processer och rutiner. Som person har du ett högt driv och är hungrig på ny kunskap och att dela med dig av din erfarenhet. Förutom att du är social, tillmötesgående och har lätt att samarbeta med andra, tar du gärna initiativ och gillar att ha en rådgivande roll för att driva arbetet framåt tillsammans med kollegor och andra intressenter.
Arbetet på IT drift kräver att du ska kunna ta snabba och genomtänkta beslut i krävande situationer. Det krävs också att du kan kommunicera obehindrat på både svenska och engelska då detta används i den dagliga kontakten med verksamheten och kollegor.
Vad får du av oss?
AcadeMedia ger dig stor frihet och goda förutsättningar att själv forma din roll inom de givna ramarna. Vi värdesätter personer med stort personligt driv som vill utvecklas vidare och stöttar gärna din utveckling. Du kommer att jobba med kompetenta och erfarna kollegor i ett trevligt team och ha mycket eget ansvar. Du har stor möjlighet att vara innovativ och lösningsfokuserad i din roll för att verkligen bidra till vår verksamhets digitalisering och effektivisering. Vi tror på att ha en sund balans mellan yrkesliv och privatliv.
Tillträdesdag: Så snart som möjligt.
Placeringsort: Hybrid arbetsplats med huvudsäte Stockholm – vi sitter i nya fina lokaler centralt i Stockholms City.
Anställningsform: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med obligatorisk 6 månaders provanställning.
Kontaktpersoner: Vid frågor eller funderingar kring tjänsten, kontakta Linda Freij som ansvarar för rekryteringen: linda.freij@houseofskills.se. Vi har gjort vårt val för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster eller andra företag.
Rekrytering och ansökan: Rekryteringen sker löpande och kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Välkommen med din ansökan!