Är du en IT-tekniker som vill ha en ny spännande utmaning i en koordinerande och utvecklande roll?

AcadeMedia är norra Europas största utbildningsföretag med en växande verksamhet i Sverige.

Vi har utbildningsverksamheter utspridda över hela landet och vi har cirka 200 000 elever och studerande som använder våra plattformar, vilket skapar en komplex, spännande och utmanande IT-miljö.

Om rollen:

Du kommer att jobba i ett team som ansvarar för att planera, bygga och vidareutveckla tekniska lösningar för våra skolverksamheter. Våra systemleverantörer genomför de praktiska delarna på plats hos våra skolor och du, tillsammans med ditt team, koordinerar och driver arbetet framåt.

I rollen kommer du att ha tät kontakt med verksamheten för att kunna tillgodose önskemål, behov och krav.

  • Agera IT-koordinator vid förvärv och organisationsförändringar
  • Utföra beställningar av nätverksutrustning och skrivare till verksamheterna
  • Kontakta och koordinera installatörer och leverantörer
  • Övrigripande ansvar för de olika uppdragen och uppföljning
  • Dialog och avstämning med verksamheten

Teamet du ingår i har även ansvar för att integrera nya verksamheter in i vår tekniska infrastruktur, dvs teknisk onboarding (behörighet, tekniska beställningar mm).

Vad bör du ha för erfarenhet?

Du har relevant erfarenhet från IT-infrastrukturområdet samt en bred och grundläggande kunskap inom nätverk/kommunikation. Din tekniska erfarenhet kommer troligtvis från att du tidigare jobbat med felsökning och IT-frågor på en IT-support- och/eller en IT-Operationsavdelning.

Du har en god social kompetens och har lätt att skapa goda relationer till både kollegor och leverantörer. Som person är du strukturerad, driven och initiativtagande och vill vara med och utvecklas tillsammans i ett lag där alla är viktiga nyckelspelare.

Denna roll passar dig som är redo att utvecklas och bredda dig både inom tekniken samt inom administration och koordinering av olika tekniska initiativ. Du gillar att ha många kontaktytor och vill gärna vara spindel i nätet. Du har ett starkt intresse för IT och hur saker och ting hänger ihop och är väldigt pragmatisk som person.

 

 

Vad får du av oss?

AcadeMedia ger dig som individ stor frihet och goda förutsättningar att själv forma din roll inom de givna ramarna. Vi värdesätter personer med stort personligt driv som vill utvecklas vidare och stöttar gärna denna utveckling.

Du kommer att jobba med kompetenta och erfarna kollegor i ett trevligt team och ha mycket eget ansvar. Du har stor möjlighet att vara innovativ och lösningsfokuserad i din roll för att verkligen bidra till vår verksamhets digitalisering och effektivisering. Vi tror på work life/balance och tycker det är viktigt att kunna kombinera yrkesliv med privatliv.

Om företaget:

AcadeMedia är norra Europas största utbildningsföretag med verksamheter i bland annat Sverige, Norge, Tyskland och Finland. Vår storlek skapar trygghet och ger oss förutsättningar att vara en långsiktig och stabil utbildningsaktör som bidrar till det gemensamma samhällsbygget.

Våra medarbetare på våra drygt 700 förskolor, skolor och vuxenutbildningar har ett gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Alla barn, elever och vuxenstuderande som går i våra verksamheter ska få en utbildning som är av så god kvalitet att de når utbildningens mål, samt de förutsättningar de behöver för att nå sin fulla potential.

Ansökan:

Denna tjänst är en tillsvidaretjänst med 6 månaders provanställning. Tveka inte att ansöka redan idag då urval sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Har du frågor eller funderingar kring tjänsten, vänligen kontakta House of Skills som ansvarar för rekryteringen: linda.freij@houseofskills.se.