Denna roll passar dig som vill utvecklas i din roll som Projektledare och har förmågan att omsätta den senaste tekniken till ökat verksamhetsvärde. Du kanske jobbar som konsult i dag och vill ta nästa steg genom att ta ansvar för ett viktigt initiativ på ett framgångsrikt företag.

Om tjänsten:
Rollen som Produktägare inom CRM, BI och HR är helt ny hos oss. Det innebär att du får en fantastisk chans att forma din roll framåt och vara med och påverka organisationens digitala utveckling.
Du kommer att tillhöra den koncernövergripande IT-avdelningen och ha en viktig roll där du är länken mellan IT och Verksamhet.
Som produktägare kommer du att vara huvudansvarig för implementation och vidareutveckling av initiativ som kommer att ha stor påverkan på hela vår organisation, t ex:

• Förbättra våra interna användarupplevelser genom ett omfattande digitaliseringsprojekt med tonvikt på CRM.
• Underlätta för chefer och medarbetare genom digitalisering av HR.
• Förbättra transparens och analysbarhet genom BI.

Dina kontaktytor kommer att vara många och främst kommer du att arbeta nära säljorganisationen och stötta och bidra till utveckling och processförbättring.
Du kommer att arbeta med kravställning, ha en nära dialog med systemleverantören samt ansvara strategiskt för systemets produktlivscykel.
Du kommer att vara den som driver projektet framåt, stötta verksamheten, hålla i workshops och se över hur funktionaliteten i systemet bäst nyttjas.
Vi arbetar med den senaste tekniken, inom CRM och BI arbetar vi med Microsoft.

Din bakgrund:
Du förstår vad som krävs för att lyckas med förändringsinitiativ som har med verksamhet och IT att göra. Du har troligtvis en akademisk teknisk utbildning i botten eller motsvarande erfarenhet.
– Inom verksamhet har du troligen erfarenhet av förändring och effektivisering av arbetsprocesser.
– Inom IT har du förståelse för vilka förutsättningar som behöver vara på plats för att ett system skall fungera väl mot slutanvändare och passa väl in i befintlig miljö.
Vi tror att du tidigare har jobbat med projektledning där effektivisering av verksamhetsprocesser har skapat bra resultat. Projektledning är något du gillar och vill fortsätta att arbeta med och utvecklas inom.

Vem är du?
Som person är du öppen, kommunikativ, nyfiken och gillar att driva förbättring. Du har ett intresse för att utveckla processer så att bättre effektivitet och kundnytta erhålls. Du har ett naturligt ledarskap och en ödmjuk inställning till kollegor och arbetsuppgifter.
Med fördel har du en grundkompetens inom teknik och IT och tycker det är spännande med de möjligheter som modern teknik skapar.
Vi värdesätter personliga egenskaper högt och tror att du är en lagspelare som har förmågan inspirera andra.
Du har erfarenhet av att arbeta både agilt och med traditionella metoder och delar gärna med dig av dina kunskaper.

Vad erbjuder vi dig
Ett utvecklande och spännande jobb där du har möjlighet att ta helhetsansvar som produktägare för hjärtat av vår verksamhet. Vi har cirka 50 säljare runt om i Sverige som är förväntansfulla på att få förbättrade möjligheter för sitt arbete. Vår organisation är platt och utan hierarkier, med transparens och öppet klimat. Vi har en härlig stämning i företaget – vi trivs tillsammans och jobbar gärna i team samtidigt som vi gärna tar en fredagsträning tillsammans. Vårt huvudkontor finns i Bromma, med närhet till kollektiva färdmedel.

Om företaget
LK är en modern handels- och produktionskoncern som verkar på global nivå inom värme- och VVS-system samt teknisk armatur. Organisationen har ca 400 anställda och våra produkter och lösningar säljs framgångsrikt i Europa, Mellanöstern, Asien och USA.
Nu söker vi dig som vill jobba som ansvarig Produktägare i våra koncernövergripande digitala projekt framöver.

 

Sök här Gå tillbaka