Nu söker vi en konsult som har erfarenhet av att leda förstudie och projekt för upphandling av nytt personalsystem som hanterar schemaläggning och skiftarbete.
Idag har kunden ett system som de ”vuxit ur” och som inte matchar deras behov. En förstudie ska genomföras, kartläggning av organisationens behov, nuläge – önskat läge samt framtagning av beslutsunderlag.
I uppdraget kommer även att upphandling system ske.
Primär beställare är HR-chefen och ledningsgruppen.
Kompetenskrav:
– Erfarenhet av att upphandla och implementera personalsystem,
meriterande med erfarenhet från ”bemanningsbranschen” med
schemaläggning, skiftarbete och säsongsvariationer i antalet anställda
– Erfarenhet av förstudie / framtagning av beslutsunderlag
inför upphandling systemstöd
– Projektledning
– Svenska flytande i tal och skrift
– Som person är är du lyhörd och kommunikativ, har en god förmåga
att byta perspektiv och sammanställa information. Du är en naturlig
ledare och är bra på att skapa framdrift i aktiviteter och projekt.
Omfattning: 50-100%
Omfattningen kan variera beroende på fas i projektet.
Start: Början av november
Du utför uppdraget 2-3 dgr/ vecka i kundens lokaler i Stockholm.
Enstaka resor till andra kontor i Sverige kan förekomma.
Välkommen att höra av dig med din konsultprofil, uppdaterad så den visar på relevant uppdragserfarenhet. malin@houseofskills.se
Vi presenterar profiler löpande för kunden