AcadeMedia är norra Europas största utbildningsföretag. Vi tror på förändring genom utbildning och kraften av att skapa förutsättningar för att bidra till ett bättre samhälle. Vi tror starkt på att skapa en utbildning av så god kvalitet att alla de 198 000 barn, elever och vuxenstuderanden i våra verksamheter ska nå utbildningens mål och på så sätt nå sin fulla potential.

 

 

 

Vi söker en erfaren projektledare inom IT för att bygga upp och leda vårt nystartade projektkontor, som idag består av sex projektledare. I tjänsten ingår arbetsledning av dessa, samt utveckling och implementering av olika modeller och verktyg för projektledning. Fokus är på det strategiska och övergripande arbetet som driver organisationen framåt. Förmåga att pendla mellan det strategiska och operativa arbetet är dock en förutsättning för att lyckas både i den här rollen, och i vår organisation.

 

Tjänsten ingår i AcadeMedias IT-organisation, i vars ledningsteam du ingår. Din närmaste chef är koncernens CIO.

 

 

 

 

 

Dina ansvarsområden inkluderar:

  • Att leda vårt IT-projektkontor och ett team bestående av projektledare, för närvarande sex personer.

  • Kontinuerlig utveckling och coaching av teamet

  • Utforma och implementera vår projektstrategi både externt och internt, för att se till att vi driver våra IT-initiativ i harmoni med företagets övergripande mål.
  • Utveckla och implementera projektmodeller och verktyg.

 

 

Vem är du?
Vi söker en person som har lätt att samarbeta med, och leda, andra samtidigt som du driver verksamheten framåt tillsammans med dina medarbetare. Du har tidigare ledarerfarenhet och ett genuint intresse av både IT och verksamhetsprocesser.

Mer om din kompetens och erfarenhet:

  • Flera års erfarenhet av IT-projektledarrollen
  • Förmåga att förstå verksamhetsbehov och hur de påverkar IT
  • Erfarenhet av att leda och utveckla team
  • Kunskap och förståelse för ITIL-processer och olika projektstyrningsmodeller
  • Stark kommunikations- och samarbetsförmåga

 

 

 

Vad kan vi erbjuda dig?  
Hos oss får du möjlighet att vidareutveckla dig själv och bidra till företagets utveckling, både individuellt och tillsammans med kompetenta och trevliga kollegor.
Vi tror på en god balans mellan arbete och fritid, och vi arbetar i en hybrid modell med frihet under ansvar.
Vårt kontor är centralt beläget i Stockholm city.
Vi har kollektivavtal, förmånlig tjänstepension och friskvårdsbidrag.

 

Övrig information om tjänsten:
Denna tjänst är en tillsvidaretjänst med sex månaders provanställning.

 

Ansökan:
Jag som ansvarar för denna rekrytering heter Linda Freij. Har du frågor kring tjänsten kan du nå mig på: linda.freij@houseofskills.se, du kan även söka denna tjänst via vår hemsida: www.houseofskills.se.
Vi intervjuar löpande för denna tjänst, välkommen med din intresseanmälan!

 

Mer om företaget

AcadeMedia är norra Europas största utbildningsföretag med verksamheter i Sverige, Norge, Holland  och Tyskland.

Vår storlek skapar trygghet och ger oss förutsättningar att vara en långsiktig och stabil

utbildningsaktör som bidrar till det gemensamma samhällsbygget.

Våra 19 300 medarbetare på våra drygt 730 förskolor, grundskolor, gymnasieskolor och vuxenutbildningar har ett gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Alla 198 000 barn, elever och vuxenstuderande som går i våra verksamheter ska få en utbildning som är av så god kvalitet att de når utbildningens mål, samt de förutsättningar de behöver för att nå sin fulla potential.