Är du skicklig arkitekt med kompetens och intresse för att bygga en hållbart IT-stöd för framtida behov som matchar företagets affärsstrategier? Här finns det en fantastisk möjlighet för dig!
Nu söker vi efter dig som vill ta ansvar som Enterprise Arkitekt i ett globalt företag.
Om rollen
Det här är verkligen en spännande möjlighet för dig som vill ha ett övergripande arkitektansvar på Enterprisenivå. Du blir en avgörande nyckelspelare i vårt företag och kommer att rapportera direkt till CIO och ingå i ledningsgruppen.
Hos vår externa IT-partner har du tillgång till ett antal skickliga system- och lösningsarkitekter. Du blir ansvarig för att styra arkitekturprinciper och policys för våra IT-lösningar och stötta både affärs- och IT-organisationen.
Ditt ansvar och arbetsuppgifter
- Styra våra arkitekturprinciper, policyer och riktlinjer för informationssystem och IT-lösningar hos oss
- Ansvarig för Application Portfolio, CMDB-modellen samt lösningsdesign.
- Ansvarig för utveckling av nya policys, standarder och riktlinjer som styr val, utveckling, implementering och användning av informationsteknologi inom vår organisation.
- Leda arkitekter hos vår externa IT-partner
- Stötta och rådgiva affärs- och IT-organisationen, så att nuvarande och framtida behov av informationssystem och IT-lösningar tillgodoses på ett effektivt, hållbart och anpassningsbart sätt.
Vem är du?
Du har ett flera års erfarenhet av att leda arkitekturarbete, som Enterprisearkitekt, integrationsarkitekt eller lösningsarkitekt och är bekväm med att ha en ledande roll.
Med ett stort intresse för teknik håller du dig uppdaterad och har erfarenhet av att matcha verksamhetskrav och strategier till hållbara IT-lösningar. Det är en stor fördel om du har erfarenhet av arbete i internationella företag med tjänstestyrning och extern IT-partner.
Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska och är van att skapa och kommunicera beslutsunderlag till beslutsfattare och ledningsgrupper.
Du har relevant högskoleutbildning med inriktning inom IT, alternativt har du tillgodogjort dig motsvarande kompetens i arbetslivet och med olika certifieringar.
Du trivs i sammanhang där varje individ tar stort eget ansvar och samtidigt jobbar mot gemensamt uppsatta mål och där du har goda möjligheter att påverka vägen fram.
Varför ska du jobba hos oss?
Vi verkar på en internationell marknad med starkt fokus på Europa och vi har ett nära samarbete med kunderna för att skapa lösningar för att möta utmaningarna och fånga möjligheterna i omställningen till ett hållbart samhälle.
Nynas är både stora och små samtidigt – vilket ger våra medarbetare en stor möjlighet att utveckla sin karriär på många olika sätt, få mycket eget ansvar och bli en viktig del av en stor familj. Som anställd hos oss får du ta del av en rad olika förmåner såsom rikskortet, friskvårdsbidrag, förskottssemester, kollektivavtal, förstärkt föräldrapenning och möjlighet att teckna förmånliga försäkringar för dig och din familj.
Inom kort flyttar vi till helt nya lokaler i Hammarby Sjöstad med magisk utsikt, i det nybyggda Skanska Tornet Sthlm 01.
Intresserad?
Välkommen att skicka in din ansökan idag. Urval sker löpande.
I denna rekrytering samarbetar Nynas med House of Skills.
Vid frågor går det bra att vända sig till mig som är ansvarig för denna rekrytering: malin@houseofskills.se.
About Nynas
Solutions for the transition to a sustainable society
Nynas offers bitumen and naphthenic specialty products for applications that touch people’s lives every day, for example in electrification and road infrastructure. Our core competence is to refine heavy molecules into high performance, long-lasting specialty products. We operate in an international market with a strong focus on Europe, working closely with customers to create solutions to meet challenges and capture opportunities in the transition to a sustainable society.
For more information: https://www.nynas.com/