Har du erfarenhet av att leda och hantera leveransen i ditt företag i en outsourcad
IT-miljö?
Gillar du att driva förbättringsarbete i relation till leverantör, verksamhet och ledning genom att bygga och utveckla processer och rutiner? Då kan det här vara ditt nästa jobb!

Nu söker vi efter dig som vill ta ansvar som Client Service Manager hos oss i en strategisk och operativ roll mellan vår verksamhet och outsorcingpartner

Om rollen
Det här är verkligen en spännande möjlighet för dig som vill vara del i ett tight team hos oss på IT i en nyetablerad beställarorganisation. Du kommer att rapportera direkt till CIO och ingå i IT-ledningsgruppen. Du blir en mycket viktig kugge i vår pågående transformation till att bli en effektiv och framgångsrik beställarorganisation i en global verksamhet.

Ditt ansvar och arbetsuppgifter

  • Leda och hantera IT-leveransen från vår externa IT-partner
  • Ansvara för SLA-er, avtal och styrning av externa leverantörer
  • Kontinuerligt se över KPI-er med vår IT-Partner så att de övergripande målen för IT uppnås på bästa sätt med stabil service till verksamheten och ett ökat affärsvärde.
  • Leda den tekniska styrgruppen mellan vårt företag och vår IT-partner
  • Utveckla, underhålla och optimera IT-tjänster för att möte verksamhetens krav
  • Ta fram och implementera policies och styrdokument samt utveckla och underhålla plan för återställning (DR plan) i samarbete med vår IT-partner
  • Ansvara för kostnads- och investeringsbudget relaterade till ditt ansvarsområde

Vem är du?
För att lyckas i den här rollen ser vi gärna att du har några års erfarenhet av liknade roller – helst i internationell miljö och gärna med erfarenhet från industri. Du är utbildad inom IT, eller har arbetslivserfarenhet som gett dig motsvarande kompetens.
I den här rollen behöver du kunna tala och skriva svenska och engelska obehindrat – du har mycket god kommunikationsförmåga med alla olika roller i och utanför företaget.

Du trivs med att röra dig mellan övergripande mål och strategier och att leda arbete operativt för att kunna leverera IT-tjänster med hög service och gott affärsvärde.
Du är mycket van att arbeta med leverantörsstyrning i outsourcade miljöer.Du trivs i förändring och i sammanhang där varje individ tar stort eget ansvar och samtidigt jobbar mot gemensamt uppsatta mål och där du har goda möjligheter att påverka vägen fram.

Varför ska du jobba hos oss?
Vi verkar på en internationell marknad med starkt fokus på Europa och vi har ett nära samarbete med kunderna för att skapa lösningar för att möta utmaningarna och fånga möjligheterna i omställningen till ett hållbart samhälle.

Nynas är både stora och små samtidigt – vilket ger våra medarbetare en stor möjlighet att utveckla sin karriär på många olika sätt, få mycket eget ansvar och bli en viktig del av en stor familj. Som anställd hos oss får du ta del av en rad olika förmåner såsom rikskortet, friskvårdsbidrag, förskottssemester, kollektivavtal, förstärkt föräldrapenning och möjlighet att teckna förmånliga försäkringar för dig och din familj.

Intresserad?
Välkommen att skicka in din ansökan idag. Urval sker löpande.I denna rekrytering samarbetar Nynas med House of Skills.
Vid frågor går det bra att vända sig till mig som är ansvarig för denna rekrytering: malin@houseofskills.se.

About Nynas
Solutions for the transition to a sustainable society
Nynas offers bitumen and naphthenic specialty products for applications that touch people’s lives every day, for example in electrification and road infrastructure. Our core competence is to refine heavy molecules into high performance, long-lasting specialty products. We operate in an international market with a strong focus on Europe, working closely with customers to create solutions to meet challenges and capture opportunities in the transition to a sustainable society. For more information: https://www.nynas.com/