Är du en vass projektledare som tidigare haft personalansvar? Är du en IT-generalist med intresse av system och mjukvara? Vill du vara med och leverera den bästa kundupplevelsen i kombination med att leda människor?

Då ska du läsa vidare och se om den här tjänsten kan vara ett spännande nästa steg för dig!

I denna annons har kunden valt att vara anonym. Längst ner i annonsen kan du kontakta oss för mer information.

Om rollen

Vårt Customer Success team består av 20+ medarbetare med ca 4-5 direktrapporterande. Som ansvarig chef och affärsområdesansvarig kommer du att driva och vägleda teamet och ta ansvar för de större kunddialogerna genom upphandlingar och change requests kring vår Saas-lösning.

Vår programvara erbjuder en helhetslösning och riktar sig primärt mot fastighetsförvaltare, hyresförvaltare och arbetsplatsförvaltare. Du kommer ha 4-5 direktrapporterande teamleaders på en nordisk nivå och fokusera på att coacha, stötta och driva på teamet genom att ta fram vision, mål, kpi:er och strategi och ansvara för större anbud och projekt.

Koncernen är en etablerad aktör med flera tusen anställda i Norden. Med många år bakom sig har man byggt en stabil grund och en stark kultur i bolaget där man värdesätter en nära och personlig relation med varandra och har en inkluderande arbetsmiljö. Trots storleken på bolaget är man stolta över att behålla en trevlig och personlig atmosfär!

Din bakgrund och personlighet

För att lyckas i denna roll ser vi att du har erfarenhet från projektledning på en senior nivå och du har inga problem att ta en kunddialog på en högre nivå med t ex change requests. Du är en dynamisk ledare, med tidigare erfarenhet av personalansvar, som älskar att bygga relationer och skapa värde för både kunder och verksamhet.

Du har ett starkt affärssinne och förstår vad som krävs för att generera intäkter.

Ett plus är om du har erfarenhet från facility/energy-managementbranschen och har jobbat nära systemlösningar där du tagit kunddialoger i samband med systemimplementationer och förvaltning av dessa.

Du har en bred och generell IT-kompetens, gärna inom system/applikationsförvaltning.

Vad vi erbjuder

En ledande roll inom ett växande företag
Möjlighet att forma och utveckla vår Customer Success-funktion
Konkurrenskraftig lön och förmåner
Stöd från ett erfaret ledarteam och HR-avdelning
En inkluderande och familjär arbetsmiljö

Kontoret är beläget i centrala Stockholm, och möjlighet finns även att arbeta från Göteborg eller Malmö.

Ansökan

Intressant? Skicka in din ansökan till oss via jobbsökarlänken eller sök tjänten via vår hemsida: www.houseofskills.se

Vid frågor går det bra att höra av dig till oss som är rekryteringsansvariga:

eller Linda.freij@houseofskills.se eller Linda.Mukka@houseofskills.se

Vi ser fram emot att höra från dig!