Trivs du med att arbeta nära och stötta verksamheten i deras behov av systemstöd och gillar att ha applikationsansvar? Då kan detta vara rätt möjlighet för dig!

Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla vår ERP miljö för att stötta verksamhetens behov på bästa sätt.
Du har ansvar för utveckling och support av ERP miljön på nordisk nivå. I ditt ansvar ingår även integration mot andra system.
Du kommer att arbeta nära verksamheten för att fånga upp deras behov, prioritera och samordna aktiviteter och driva mindre projekt. Dina kontaktytor är många, både inom företaget och mot systemleverantören och andra system. Ditt ansvar kommer att vara både operativt i vardagen och strategiskt för att långsiktigt förbättra och utveckla systemstödet. Du kommer att tillhöra vår operativa avdelning med totalt 20 medarbetare.

Din roll:
• Utveckling och support av företagets ERP-miljö Infor M3. (vår version single tennant, 13.4)
• Utveckling av befintliga system och arbetsmetoder, samt att hålla sig uppdaterad inom området.
• Koordinera arbetet mellan våra olika samarbetspartners inom ditt ansvarsområde.
• Kravställning av IT-relaterade tjänster.
• Delta eller driva projekt, där företagets IT-miljö berörs eller nya system ska anskaffas.
• Ta fram manualer och hålla i interna utbildningar.

Din profil
För att trivas och lyckas i denna roll måste du ha kunskap och erfarenhet av Infor M3 och dess uppbyggnad inom ett eller flera av följande områden: ekonomi, supply chain, distribution, inköp eller orderhantering.
Du gillar att ha många kontaktytor i företaget, är van att arbeta med både leverantörsstyrning och att förstå och tolka verksamhetens krav. Du har erfarenhet av att driva mindre projekt / förändringar, prioritera och koordinera olika initiativ.
Det är en fördel om du har kompetens inom systemintegration generellt, EDI, Workflow och MEC programmering. Som person är du strukturerad, kommunikativ, öppen och har ett bra eget driv och har förmåga att växla mellan operativa och strategiska arbetsuppgifter och frågor.
Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat.

Att arbeta hos oss:
Du kommer arbeta på vårt huvudkontor i fina lokaler i Kista, endast 5 min från kommunikationer och Kista Galleria.
Vi har ett välkänt, marknadsledande varumärke med gott rykte i branschen. Ett fritt och självständigt arbete med goda villkor, där vilja och resultat premieras. Vi har ett kvalitativt, konkurrenskraftigt och kundanpassat produktutbud, som gör varje produkt till en god affärsmöjlighet. Samarbetet internt karaktäriseras av stort engagemang och hög kompetens, med en kultur och värdegrund, som lett till låg personalomsättning.

Om företaget:
HellermannTyton AB är ett helägt dotterbolag till HellermannTyton Group med bas i London. Koncernen har bolag i 39 länder med en total omsättning på ca 11 miljarder SEK. HellermannTyton AB har dotterbolag i Norge och Ryssland samt filialer i Finland och Danmark med en sammanlagd omsättning på ca 500 miljoner SEK. Från Sverige distribuerar vi våra produkter via lager direkt till samtliga kunder i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Vi är ledande på att organisera kabel och ledning med produkter och system inom områdena – skydda, fästa, märka, bunta och koppla. Våra kunder är främst fordonsindustrin, övrig industri samt elinstallatörer & energiverk genom elgrossister. www.hellermanntyton.se

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med House of Skills. Vid frågor går kan du vända dig till Malin Rällsjö på mail malin@houseofskills.se alt på telefon: 070-660 97 87.
Vi intervjuar löpande för tjänsten så ansök gärna så snart som möjligt.

 

Sök här Gå tillbaka