Är du en naturlig ledare som gillar att se andra människor utvecklas och växa som individer? Motiveras du av förändringsarbete och har erfarenhet av att leda ett team framåt genom olika faser av förändring?
Då är detta säkerligen en spännande roll för dig, nu rekryterar vi nämligen vår nästa chef och ledare för teamet IT Service Management & Governance!

 

AcadeMedia är Nordens största utbildningsföretag. Vi tror på förändring genom utbildning och att samtidigt skapa förutsättningar för att bidra till ett bättre samhälle. Vi tror starkt på att skapa en utbildning av så god kvalitet att alla de 188 000 elever i våra verksamheter ska nå utbildningens mål och på så sätt nå sin fulla potential. IT är ett prioriterat och viktigt område hos oss, vi vill att teknik ska utgå ifrån människors behov, inte tvärtom.

Om tjänsten

Tjänsten hos oss är en viktig ledarroll som innefattar olika arbetsuppgifter och ansvar. Frågor och uppgifter pendlar mellan högt och lågt – strategiskt och operativt – med fokus på det strategiska och övergripande arbetet som driver organisationen framåt. Du kommer att tillhöra vår centrala IT-organisation och leda vårt team bestående av Tjänsteansvariga inom olika specialistområden.
Målet med denna roll är att skapa förutsättningar för att få en stödjande, modern, stabil, process- och affärsorienterad leverans. Tillsammans med ditt team kommer du se till att det råder en god verksamhetsdialog och att utvecklingstakten hela tiden går framåt.

Till största del är vår IT-leverans utförd av leverantörer och en viktig del i ditt arbete blir att ansvara för utvecklingen och styrningen av dessa tjänster. En del av detta är säkerställandet av strukturerad leverantörsstyrning, tydliga avtal och effektiv kostnadskontroll.

Du kommer att ha ett eget budgetansvar och ansvara för förändringsprojekt inom relevanta områden. En viktig del av rollen blir även att bygga och ta fram en strukturerad Tjänstekatalog samt att ta fram och följa upp SLA:er och KPI:er.
I rollen kommer du sitta med Academedia IT:s ledningsgrupp och rapportera till koncernens IT-chef.

 

Vem är du

Vi söker dig som har tidigare ledarerfarenhet och ett genuint intresse av både IT och verksamhet. Du har tidigare drivit strategisk IT-utveckling och har god kompetens inom ITIL, olika förvaltningsmodeller samt av modernt och agilt ledarskap.
Du motiveras av att se medarbetare växa och har ett modernt och coachande ledarskap som kommer naturligt för dig.
Du har tidigare god erfarenhet av att bygga och utveckla tjänstekataloger i nära dialog med IT och verksamhet.
Det är viktigt att du har erfarenhet av och känner dig bekväm med leverantörs- och projektstyrning samt är van vid budgetansvar.
Som ledare vill du skapa en kultur av ansvarstagande och samarbete och det är meriterande om du tidigare har erfarenhet av förändringsledning.

Vad kan vi erbjuda dig?

AcadeMedia är ett stort tryggt och viktigt företag som bidrar till samhällsnytta, vi är ett bolag som är långt ifrån byråkratiskt. Hos oss kan du se fram emot ett omväxlande jobb i en organisation som just nu är i en spännande fas.
Hos oss får du möjlighet att vidareutveckla dig själv och bidra till företagets utveckling, både individuellt och tillsammans med kompetenta och trevliga kollegor.
Vi tror på work life/balance och att det är viktigt att kunna kombinera yrkesliv med privatliv.
Vårt fina aktivitetsbaserade kontor är beläget centralt i Stockholm nära till kommunikationer.
Tjänsten är en heltidstjänst med fast månadslön, kollektivavtal, förmånlig tjänstepension och friskvårdsbidrag.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar AcadeMedia med House of Skills. Vid frågor går det bra att vända sig till Linda Freij på mail: linda.freij@houseofskills.se.
Vi intervjuar löpande för tjänsten så ansök gärna så snart som möjligt.
Vi ser fram emot din ansökan!

Mer om företaget

AcadeMedia är norra Europas största utbildningsföretag med verksamheter i Sverige, Norge och Tyskland.
Vår storlek skapar trygghet och ger oss förutsättningar att vara en långsiktig och stabil utbildningsaktör som bidrar till det gemensamma samhällsbygget.
Våra 16 900 medarbetare på våra drygt 660 förskolor, grundskolor, gymnasieskolor och vuxenutbildningar har ett gemensamt fokus på kvalitet och utveckling.
Alla 180 000 barn, elever och vuxenstuderande som går i våra verksamheter ska få en utbildning som är av så god kvalitet att de når utbildningens mål, samt de förutsättningar de behöver för att nå sin fulla potential.

Är du en naturlig ledare som gillar att se andra människor utvecklas och växa som individer?

Motiveras du av förändringsarbete och har erfarenhet av att leda ett team framåt genom olika faser av förändring?

Då är detta säkerligen en spännande roll för dig, nu rekryterar vi nämligen vår nästa chef och ledare för teamet IT Service Management & Governance!

AcadeMedia är Nordens största utbildningsföretag. Vi tror på förändring genom utbildning och att samtidigt skapa förutsättningar för att bidra till ett bättre samhälle. Vi tror starkt på att skapa en utbildning av så god kvalitet att alla de 188 000 elever i våra verksamheter ska nå utbildningens mål och på så sätt nå sin fulla potential.

IT är ett prioriterat och viktigt område hos oss, vi vill att teknik ska utgå ifrån människors behov, inte tvärtom.

Om tjänsten

Tjänsten hos oss är en viktig ledarroll som innefattar olika arbetsuppgifter och ansvar. Frågor och uppgifter pendlar mellan högt och lågt – strategiskt och operativt – med fokus på det strategiska och övergripande arbetet som driver organisationen framåt. Du kommer att tillhöra vår centrala IT-organisation och leda vårt team bestående av Tjänsteansvariga inom olika specialistområden.

Målet med denna roll är att skapa förutsättningar för att få en stödjande, modern, stabil, process- och affärsorienterad leverans. Tillsammans med ditt team kommer du se till att det råder en god verksamhetsdialog och att utvecklingstakten hela tiden går framåt.

Till största del är vår IT-leverans utförd av leverantörer och en viktig del i ditt arbete blir att ansvara för utvecklingen och styrningen av dessa tjänster. En del av detta är säkerställandet av strukturerad leverantörsstyrning, tydliga avtal och effektiv kostnadskontroll.

Du kommer att ha ett eget budgetansvar och ansvara för förändringsprojekt inom relevanta områden. En viktig del av rollen blir även att bygga och ta fram en strukturerad Tjänstekatalog samt att ta fram och följa upp SLA:er och KPI:er.

I rollen kommer du sitta med Academedia IT:s ledningsgrupp och rapportera till koncernens IT-chef.

Vem är du

Vi söker dig som har tidigare ledarerfarenhet och ett genuint intresse av både IT och verksamhet. Du har tidigare drivit strategisk IT-utveckling och har god kompetens inom ITIL, olika förvaltningsmodeller samt av modernt och agilt ledarskap.

Du motiveras av att se medarbetare växa och har ett modernt och coachande ledarskap som kommer naturligt för dig.

Du har tidigare god erfarenhet av att bygga och utveckla tjänstekataloger i nära dialog med IT och verksamhet.

Det är viktigt att du har erfarenhet av och känner dig bekväm med leverantörs- och projektstyrning samt är van vid budgetansvar.

Som ledare vill du skapa en kultur av ansvarstagande och samarbete och det är meriterande om du tidigare har erfarenhet av förändringsledning.

Vad kan vi erbjuda dig?

AcadeMedia är ett stort tryggt och viktigt företag som bidrar till samhällsnytta, vi är ett bolag som är långt ifrån byråkratiskt. Hos oss kan du se fram emot ett omväxlande jobb i en organisation som just nu är i en spännande fas.

Hos oss får du möjlighet att vidareutveckla dig själv och bidra till företagets utveckling, både individuellt och tillsammans med kompetenta och trevliga kollegor.

Vi tror på work life/balance och att det är viktigt att kunna kombinera yrkesliv med privatliv.

Vårt fina aktivitetsbaserade kontor är beläget centralt i Stockholm nära till kommunikationer.

Tjänsten är en heltidstjänst med fast månadslön, kollektivavtal, förmånlig tjänstepension och friskvårdsbidrag.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar AcadeMedia med House of Skills. Vid frågor går det bra att vända sig till Linda Freij på mail: linda.freij@houseofskills.se.

Vi intervjuar löpande för tjänsten så ansök gärna så snart som möjligt.

Vi ser fram emot din ansökan!

Mer om företaget

AcadeMedia är norra Europas största utbildningsföretag med verksamheter i Sverige, Norge och Tyskland.

Vår storlek skapar trygghet och ger oss förutsättningar att vara en långsiktig och stabil

utbildningsaktör som bidrar till det gemensamma samhällsbygget.

Våra 16 900 medarbetare på våra drygt 660 förskolor, grundskolor, gymnasieskolor och vuxenutbildningar har ett gemensamt fokus på kvalitet och utveckling.

Alla 180 000 barn, elever och vuxenstuderande som går i våra verksamheter ska få en utbildning som är av så god kvalitet att de når utbildningens mål, samt de förutsättningar de behöver för att nå sin fulla potential.