Nu söker vid en erfaren kravanalytiker som har kompetens inom betalningar (utlandsbetalningar och Financial Crime Prevention till en av våra prioriterade kunder inom finans för ett konsultuppdrag.

Roll: Kravanalytiker

Arbetsuppgifter
Inom området Financial Crime Prevention söker vi en kravanalytiker som kan fånga verksamhetens/affärens behov och omvandla dem till krav och funktionalitet vid utveckling av system i nära samarbete med externa leverantörer och interna resurser. I ansvarsområdet ingår att utvärdera, förmedla och prioritera krav, både mot extern leverantör och internt inom banken.

Kompetenskrav
– Kravanalytiker med lång erfarenhet av att samla in, analysera och dokumentera krav. – Erfarenhet av att i dialog med verksamheten utvärdera, förmedla och argumentera för hur krav ska prioriteras.
– Erfarenhet av upphandling, avtalshantering och leverantörskontakt där det även ingår att ställa krav och argumentera för funktionalitet vid utveckling av system i samarbete med leverantörer.
– Bankerfarenhet
– kunskap inom utlandsbetalningar och infrastruktur relaterat till dessa system.
– Kunskap och erfarenhet om Swift.
– Självgående, drivande och strukturerad, van att leverera mot deadline.
– Erfarenhet av att genomföra verksamhetsanalyser för att utvärdera nuläge och möjligheter inom en verksamhet.
– Vana att leda workshops, hantera styrgruppsarbete och på ett effektivt sätt kommunicera med medarbetare på alla nivåer.
– Erfarenhet av, och förmåga att, arbeta nära både interna och systemleverantörs specialister inom IT.
– Kunskap om FCP i allmänhet och Sanktioner i synnerhet är mycket meriterande.
– Behärska svenska och engelska i tal och skrift, erfarenhet av arbete i internationella projekt är meriterande.
– Kunskap om SAFe och kravhantering med agila metoder är meriterande.

Förväntningar på konsulten
Driva utredningsarbetet mot leverantören och vara sammanhållande inom banken för att avlasta de sakkunniga (med expertkunskap) som behöver delta men endast kommer kunna göra det i liten omfattning.

Syfte
Att utveckla verktyg för att effektivisera processer och identifiera lämpligt systemstöd för Real Time Screening.

Uppdraget startar snarast i februari och pågår hela 2020 med 100% omfattning. Centralt i Stockholm,

Som vanligt vänder vi oss primärt till dig som är egenföretagare alternativt tillhör en liten konsultorganisation.
Du får gärna skicka en intresseanmälan med konsultprofil direkt till malin@houseofskills.se
senast den 6 februari

 

Sök här Gå tillbaka